stimu-leren

“ervaren is de beste manier om wijzer te worden”

wat houdt het in?

stimu-leren laat groepen proeven van het effect van praktische tips en tools
stimu-leren staat voor sensibiliseren, informeren, stimuleren en leren in groepsverband

het symbool bestaat uit verschillende driehoeken die elkaar naar een hoger niveau tillen – een soort kettingreactie ontstaat tussen de deelnemers – ze herkennen zich in de verhalen van elkaar, de aanpak van de ene persoon zet de andere aan tot reflectie en integratie – deelnemers overstijgen zichzelf en vergroten hun comfortzone – de trainers faciliteren een positieve stretch in denken en doen praktische stress-tips & tools, heldere informatie en beklijvende oefeningen zijn vaste ingrediënten in interactieve doe-sessies zoals workshops, praatcafés, inspiratiesessies en themalunches

wat is kenmerkend?

in de workshops of doe-sessies beperken we de theorie om je maximaal het effect van oefeningen te laten ervaren
we streven naar een luchtige, leuke leersituatie waarin er plaats is voor jouw vragen

in onze kortere inspiratiesessies zoals bv themalunches gebruiken we film, cases of mini-opdrachten om je zo snel mogelijk vertrouwd te maken met het hoe en waarom van een topic

waarom stimu-leren?

je krijgt zicht op de verschillende stress-responsen van ons lichaam
je leert dat je anders kan denken over stress
je weet hoe je stress op een gezonde manier kan gebruiken

een greep uit het aanbod
  • aan de slag met een stimulerende stressmindset 
  • breinvriendelijk werken
  • hartcoherentietraining: balans in je brein dankzij je hart
  • je waardenkompas als energiegever
  • energiek met talent
  • slim inzetten op digitaal
  • loslaten wat je zelf niet kan veranderen
voor wie?
  • algemene modules: voor alle medewerkers en/of leidinggevenden die meer willen weten over het fenomeen stress en die hun  stress-vaardigheden wensen aan te scherpen
  • modules voor leidinggevenden: voor leidinggevenden die stress bespreekbaar willen maken, die medewerkers willen ondersteunen tijdens uitval en bij terugkeer
wat is het engagement van de veerkrachttrainer?
  • creëert een lerende-stimulerende setting zodat de inhoud beklijft en transformatie op gang komt
  • haar houding is respectvol, enthousiasmerend en uitnodigend
  • stimuleert de deelnemers om uit hun comfortzone te komen en zich te realiseren dat andere acties leiden tot andere resultaten
wat is het engagement van deelnemers?

je bent zelf verantwoordelijk voor jouw ontwikkeling, wat betekent:

  • je maakt voorbereidende oefeningen of je neemt een stuk informatie door
  • je neemt actief deel tijdens de workshop: jouw input is leerrijk voor de overige deelnemers
  • je neemt een open leergierige houding aan
een stimu-case

workshop ‘fit in je hoofd, fit in je werk’
de dienst heeft te kampen met hoge werkdruk en strakke deadlines, de medewerkers zitten samen in een landschapsbureau en worden vaak gestoord door telefoons en in en uitlopende personen…

‘lawaaihinder aanpakken’ was één van de actiepunten op organisatieniveau om de arbeidsomstandigheden voor de medewerkers te optimaliseren

in de workshop ‘fit in je hoofd, fit in je werk’ werden tal van tips en tools meegegeven om o.a. ook de lawaaihinder te beperken en meteen ruimer de mentale veerkracht te versterken – onderstaand overzicht toont de thema’s die aan bod gekomen zijn

Theme: Overlay by Kaira België
Gemaakt door stress impact lab